Herbert Máté interjúját olvashatjátok, vendégünk Kéri András Dániel a Sport TV futballszakértője.
A Juventus az elmúlt évtizedben létrehozta az Egyesült Arab Emírségekben a saját futballakadémiáját, ahol számos arab gyermek futballozik Juventus szerelésben. A torinói elitklub ezzel piacvezető az Öböl-menti országokban a többi európai riválisával szemben. Jellemző a Zebrák piaci szerepére, hogy az „Öreg Hölgy” a spanyol gigaklubok, így a Barcelona és a Real Madrid, valamint további európai topegyesületek utánpótlásképzéssel foglalkozó akadémiáit előzi meg.
„A Juventus piacszerző stratégiájának része a Juventus Academy, amely Dubaj, Abu Dhabi és Ras Al Khaimah bázissal három emírségben is jelen van. A klub kihelyezett futballakadémiáinak célja 2015 óta megszerettetni a labdarúgást a fiatal futballistákkal, amelyet a klubfilozófiára épülő sajátos módszerével gyakorol. Az Itáliában szigorú feltételekhez kötött edzői képesítést szerző szakvezetők foglalkozhatnak csak a gyermekekkel. A hatékony akadémiai szakmai munkának köszönhetően a Juventus akadémiája számos díjat nyert el az Emírségekben” – kezdte helyszíni tapasztalatait Kéri András Dániel, a Sport Tv futballszakértője.
A Juventus Academy Dubai titka
„Az Akadémiát több neves helyi szervezet kitüntette a „Legjobb Futball Akadémia”- és a „Legjobb Sportfejlesztést elősegítő Program” díjával. A Juventus területi igazgatót küld minden évben a helyi emirátusi munkát végző technikai igazgató felülvizsgálatára és segítésére azért, hogy minden a lehető legtökéletesebb módon történhessen. A gyakorlatban a taktikai-technikai képességek javításán, a gyors döntéshozás fontosságán, a labdatartásra fókuszáló játékstílus kialakításán, vagy éppen a pályán és pályán kívül követendő megfelelő viselkedésminta tanításán és mentális felkészítésen keresztül adják át tudásukat a szakemberek a fiatal labdarúgóknak. Áldozatvállalás, eltökéltség, bátorság és csapatszellem – amely mindig is jelképezte a Zebrákat-, a fiatal focisták nevelésében Dubajban is kiemelt jelentőséggel bírnak- folytatta kérdésünkre Kéri. ”
2019-ben az egyik Globe Soccer Awards díjátadón a dubaji Juventus Academy több, mint száz tagja vehetett részt és ünnepelte azt a Cristiano Ronaldót, aki három kategóriában is díjazott volt a Juventus játékosaként. András maga készítette a portugál neveit rejtő borítékokat.
„Személyesen győződhettem meg arról, milyen professzionális módon vonta be a Juventus saját akadémiáját a gála promóciójába, ahogyan azt az akadémisták video üzenetei is mutatták. A kivételes munkájukról méltán híres szervezők Ronaldo kitüntetése során egy rövid videót játszottak be a gála során, amelyen a világ számos pontjáról a Juventus akadémistái üzentek a portugál sztárnak. Ez tökéletes reklám volt a Juventus számára”.
Itália legnépszerűbb klubja a Juventus az Agnelli-családhoz tartozó csoportok tulajdonában áll. Az elmúlt időszakban egyértelműen utasította vissza több tőkeerős nemzetközi, főleg arab vállalat ajánlatát a klubban többségi tulajdoni rész vásárlására.
„. A Juventus akkoriban döntött az arab világ meghódításáról, amikor még Andrea Agnelli elnöksége idején gazdasági és sportszakmai szempontból is virágzásnak indult az egyesület. Az elmúlt évtized elején kezdődő dicséretes építkezés, és előrelátó tervezés hatalmas bázist teremtett a Zebrák számára. A Juventus klubvezetése gazdasági szempontból a nehezebb utat választotta azzal, hogy a saját kezében kívánta és kívánja tartani szeretett klubja tulajdonát, és ez egyértelmű gazdasági hátrányt jelentett az európai top versenytársakkal szemben. Amíg az európai futballban többnyire angol és francia klubok (City, PSG, Manchester United, Chelsea stb.) arab, orosz vagy éppen amerikai befektetők segítségével előtérbe kerültek vagy gazdaságilag megerősödtek az elmúlt évtizedekben, addig az olasz futballklubok jóval sanyarúbb gazdasági háttérrel indultak harcba évről évre a kupaküzdelmekben.– folytatja Kéri.
Ez meglátszik a játékospiacon és a futballistákra fordítható szerényebb pénzügyi kerettel bíró olasz együttesek nemzetközi versenyképességén is az elmúlt évtizedben. A BL-döntőbe jutott Inter Giuseppe Marotta vezetésével gazdaságos játékospolitikával jut a csúcsra Itáliában. Ennek ellenére a dicséretes. szisztematikus irányítási politikának és szakmai munkának köszönhetően a Juventus először Itáliában emelkedett fel, majd nemzetközi szinten is egyre versenyképesebb kerettel vehette fel a versenyt az évek során. Erre legjobb példa Ronaldo 2018-as Torinóba igazolása volt. Bár sportszakmai értelemben ekkoriban indul süllyedésnek az együttes a rossz vezetői döntések értelmében, azonban az egyes arab piacokon ekkor válik piacvezetővé az egyesület.
„Egyes helyi kimutatások szerint robbanásszerűen (80% feletti arány) nőttek a Juve mezeinek eladási számai az Egyesült Arab Emírségekben azt követően, hogy az ötszörös Aranylabdás portugál klasszis Torinóba igazolt. Bár a klub vezetése nem engedte át az arab kérőknek a klub tulajdonjogát és irányítását, ez azonban nem jelenti azt, hogy letett volna arról, hogy az arab piacokon építsen magának tömeges rajongóbázist és találjon üzleti partnereket. A vezető európai klubokat nagy általánosságban négyszer annyian követik világszerte a közösségi médiában (Facebook, Twitter, Instagram), mint a top olasz együtteseket. Ez pedig a mai gazdasági életben komoly kihatással van a szponzorok felkutatására és a velük kötött szerződések feltételeire. Olyan igazolások, mint Ronaldo, ezen a helyzeten kívántak változtatni. Ronaldo érkeztével ugyanis drasztikusan nőtt a Juventus népszerűsége a közösségi média-felületeken. Instagramon például a korábbi 9.8 millió követővel bíró klub a portugál érkezésének hatására rövid időn belül 45 millió rajongót számlált azonos platformon. Bár manapság egy új vezetői kar eltérő hitvallással irányítja az egyesületet, az öböl-menti országban kialakult versenyelőnyét tovább kívánja építeni ” – tette hozzá Kéri, aki idén ismételten szerepet vállal több dubaji futballtorna szervezésében.
Itt találjátok Kéri András Dániel facebook oldalát:
https://www.facebook.com/calcioanalyst
Instagram:
https://www.instagram.com/andrasdanielkeri/
A fotó forrása: pexels.com